28 питань ESOMAR…

iVOX Україна: Наші відповіді на 28 питань ESOMAR про інтернет-вибірках (для маркетингових досліджень).

1. Міжнародне агентство маркетингових досліджень iVOX Україна є дочірньою компанією дослідницької групи iVOX (Бельгія). Група почала свою діяльність щодо забезпечення високоякісних вибірок для кількісних досліджень в 2004 році у Західній Європі. В Україні ми почали аналогічні активності в 2008 році. З того моменту ми забезпечили тисячі вибірок високої якості, як для партнерів (агенцій маркетингових досліджень), так і для кінцевих замовників. В Україні ми провели більше 350 різних маркетингових досліджень і опитувань.
маркетинговые исследования Украина

2. Близько 90% вибірок, які поставляє iVOX Україна,  будуються на базі нашої власної онлайн-панелі респондентів, побудованої для цілей досліджень ринку. Інші 10% — на базі дослідних панелей компаній-партнерів і / або адресних баз клієнтури, наданих самими замовниками опитувань.
3. 98% наших вибірок використовують тільки одне джерело респондентів. (Наприклад: тільки власна інтернет-панель iVOX або тільки адреси електронної пошти з бази даних замовника). Для решти 2% контроль аутентичності проводиться за: адресою електронної пошти (автоматичний контроль, за замовчуванням), IP-адресою, унікальному набору технічних параметрів комп’ютера респондента.

омнибус

4. Власна онлайн-панель респондентів міжнародної агенції маркетингових досліджень iVOX Україна використовується виключно для маркетингових досліджень. У тих рідкісних випадках, коли ми повинні використовувати в наших проектах онлайн панелі партнерів, ми співпрацюємо тільки з панелями, які заявляють аналогічний підхід. Адресні бази клієнтури наших замовників зазвичай не призначені спочатку для дослідницьких цілей. Тому в таких проектах, у зв’язку з особливостями джерела вибірки, анкети та аналітичні інструменти обов’язково налаштовуються таким чином, щоб вони спільно вирішували завдання дослідження.
5. Важкодоступні за допомогою інтернету цільові групи ретельно розглядаються нами на етапі планування дослідження (перевірка виконання). У разі, якщо ми не в змозі гарантувати набір складних груп / квоти клієнту, ми не беремося за реалізацію таких проектів. Наприклад, iVOX Україна не проводить опитування осіб молодше 16 років (проте, в деяких випадках, вони можуть опитуватися через залучення їх батьків, спираючись на узгоджену методику проекту).
6. Наша сувора політика — повідомляти клієнтів, коли ми плануємо використовувати вибірку / частина вибірки на основі інших джерел, а не власну онлайн панель Ivox. Ми обов’язково інформуємо клієнта про кількість респондентів, точне джерело вибірки (ім’я панелі), характеристики даної панелі.

Дослідження думки користувачів

 7. Структура вибірки завжди узгоджується із замовником до початку роботи над проектом.  iVOX або сам клієнт може надати статистику населення для визначення квот дослідження. Для досягнення репрезентативності вибірки щодо досліджуваної генеральної сукупності (наприклад: загального населення або будь-який інший спільності) ми використовуємо:

  • Квотування вибірки, щоб забезпечити структуру вибірки відповідно до цільової групою дослідження
  • випадковий вибір із запрошених респондентів у кожній квотній комірці.

8.  iVOX Україна не працює з «Маршрутизатором досліджень». Нашим респондентам відправляється окреме індивідуальне запрошення на кожне дослідження, незалежно від інших проектів. У нас неможливо самостійне рішення респондента про участь в опитуванні, без запрошення від  iVOX Україна.
9. Не застосовується. «Маршрутизатор досліджень» не використовується.
10. Не застосовується. «Маршрутизатор досліджень» не використовується.
11. Не застосовується. «Маршрутизатор досліджень» не використовується.
12. На етапі реєстрації в панель всі респонденти обов’язково заповнюють свої основні соціально-демографічні характеристики (стать, вік, географія і т.д.) — в цілому більше 30-ти характеристик. Всі ці змінні використовуються для попередньої фільтрації респондентів для кожної конкретної вибірки опитування, щоб не втягувати завідомо не придатних респондентів.
13. Використовується єдиний формат запрошення респондентів до прийняття участі в опитуванні від  iVOX Україна. На особисту електронну пошту респондента надсилається запрошення з особистим одноразовим посиланням на анкету. У запрошенні чітко позначена тривалість інтерв’ю (середня) і список винагород для учасників (участь у розіграші цінних призів). Тема дослідження повідомляється без деталей у найзагальнішому вигляді (ніколи не повідомляється товарна категорія і назва бренду). Наприклад: «Ми запрошуємо Вас взяти участь в опитуванні, який присвячений різним продуктам харчування і напоям».

Переможець онлайн опитування

14. В якості матеріальної мотивації респондентів iVOX використовує тільки розіграш цінних призів — для всіх кількісних досліджень / опитувань на базі нашої онлайн-панелі, незалежно від теми та тривалості інтерв’ю. Для якісних досліджень цей підхід може варіюватися (можуть бути надані гарантовані призи / винагорода), залежно від цільової групи і складності дослідження.
15. Щоб забезпечити точну оцінку можливостей використання власної онлайн-панелі iVOX, нам потрібна від замовника наступна інформація:

  • чіткий опис цільової групи (у тому числі, у складних випадках — «рівень проникнення» цільової групи всередині відповідної соц.-дем. групи);
  • бажаний / бажаний розмір вибірки;
  • тривалість інтерв’ю / кількість питань.

16. iVOX раз на рік вимірює задоволеність респондентів, які брали участь у наших опитуваннях, без прив’язки до конкретного клієнтського проекту. Наші замовники можуть отримати ці результати в узагальненому вигляді (без розбивки по респондентам і прив’язки до конкретних клієнтським проектам).
17. Докладний статистичний звіт про хід набору вибірки (кількість запрошених респондентів, рівень прийняття участі в опитуванні, брутто-вибірка,% відсіву на кожному скрінері, текст запрошення респондентам і т.д.) доступний для всіх клієнтів за їх запитом.

Тестування задоволеності респондентів

18. Перед завершенням «польового» етапу (збору даних) менеджер проекту робить попереднє вивантаження даних для перевірки наповнення всіх квотних осередків. Потім проводиться перевірка якості інтерв’ю. В отриманих даних перевіряються наступні параметри:

  • швидкість заповнення анкети, включаючи таймінг з окремих питань анкети,
  • наявність / кількість пропущених респондентом питань, у тому числі, відкритих і закритих,
  • відповідей на «перевірочні» питання.

Якщо після такої перевірки вибірка в цілому / квотні комірки не заповнені на 100%, то збір даних триває до запланованого результату.
19. Формально, немає обмеження щодо частоти звернень до учасників (респондентам) онлайн-панелі iVOX. Однак, де-факто ми контролюємо цей показник. У дуже рідкісних випадках який-небудь учасник панелі отримує запрошення брати участь в наших опитуваннях частіше, ніж два рази на місяць.
20. iVOX контролює частоту фактичної участі кожного респондента в наших дослідженнях. В даний момент для панелі iVOX Україна частота участі в опитуваннях панелістів складає в середньому 3,6 випадки на рік (для всіх видів досліджень, включаючи внутрішні iVOX) і при цьому для будь-якого конкретного учасника панелі — не частіше, ніж раз на місяць. У кожного респондента є свій унікальний ідентифікаційний номер (ID), за допомогою якого програмне забезпечення «Socratos» контролює частоту його участі в опитуваннях. (За допомогою програмного забезпечення «Socratos» здійснюється комплексне управління процесом інтернет опитувань і панеллю респондентів в цілому.)
21. Ми зберігаємо і обробляємо історію участі кожного респондента в наших опитуваннях (у тому числі їхні відповіді на запитання анкет, які можуть бути використані в майбутньому в якості перевірки відповідей тих же респондентів в інших анкетах). Немає ніяких обмежень по терміну зберігання даних. Дані зберігаються з моменту, коли кожен респондент приєднався до онлайн-панелі.
22. В панелі iVOX відсутня процедура особистого підтвердження ідентичності респондента (за винятком підтвердження при отриманні цінних призів — це близько 10% всієї панелі). Контроль аутентичності особистості і відповідей учасників опитувань заснований на наступному:

  • Звірка соціально-демографічного профілю. Під час реєстрації Панелісти одноразово заповнюють свої соціально демографічні дані. Будь-яка невідповідність між цими заповненими заздалегідь даними і відповідями цього респондента в ході подальшого опитування призводить до видалення цієї анкети з бази даних дослідження.
  • Відсутність у респондента інформації про дослідження. Респонденти не отримують достатньої інформації про проведеному опитуванні, щоб вони не могли «підлаштувати» свої відповіді під «очікувані» замовником критерії відбору або результати.
  • Відсутність мотивації для нечесних відповідей. У респондентів немає достатньої мотивації, щоб навмисно нечесно відповідати на запитання (в тому числі перевірочні запитання в анкеті). Ми не оплачуємо респондентам кожне завершене інтерв’ю, тому респонденти не прагнуть «за всяку ціну» довести його до кінця.

23. Процедура iVOX Україна «Добровільна участь респондента в маркетинговому дослідженні» полягає в наступному:

  • усвідомлена участь респондента в ході реєстрації в панелі для досліджень;
  • добровільне і свідоме підтвердження респондента на внесення його / її даних до бази даних он-лайн панелі (так зване «подвійне добровільне підтвердження»);
  • добровільне прийняття запрошення до участі в конкретному опитуванні (за винятком реєстраційної анкети панелі, яка є обов’язковою для приєднання до панелі).

24. Посилання на «Політику конфіденційності» для респондентів iVOX Україна:
Необхідно зауважити, що відповідно до місцевого законодавства (Україна) онлайн панель iVOX Україна не регулюється законом України «Про захист персональних даних», оскільки база даних не відповідає всім критеріям особистої ідентифікації громадян.
25. Надійність і довготривала збереженість результатів досліджень (у тому числі реєстраційних даних респондентів) гарантуються надійним провайдером Multiscope http://www.multiscope.nl (Нідерланди). Multiscope спеціалізується на наданні такого роду послуг. Їх клієнтами (крім iVOX) є відомі компанії, що займаються дослідженнями ринку: Forrester, GFK, SSI / GMI та інші.
26. Ми в обов’язковому порядку попереджаємо замовників, що метод дослідження (взаємодії з респондентами) iVOX не може дати 100% гарантію, що інформація та матеріали, що показуються респондентам під час онлайн-опитування, залишаться повністю конфіденційними.

Гарантія високої якості

27. Панель респондентів iVOX Україна до теперішнього моменту не проходила зовнішній аудит (сертифікацію).
28. iVOX Україна ретельно дотримується усіх правил і рекомендацій ESOMAR. Ми не проводимо маркетингові дослідження безпосередньо з дітьми (люди у віці до 16 років).

Повний текст ESOMAR в «28 питань у допогу замовникам  онлайн опитувань»  доступний за посиланням: